Da li ste nekada pomislili da crveno vino zamenite belim zarad beline svojih zuba i blistavog osmeha? Naizgled čudno, ali belo vino znatno više utiče na tamnjenje zubne gleđi u odnosu na crveno vino. Razlog tome su kiseline koje belo vino sadrži, za šta postoji i eksperimentalna potvrda. Naime, eksperiment je urađen u laboratorijskim uslovima, tako što je zub odrasle osobe potopljen u belo vino i ostavljen da stoji tokom dana. Ustanovljen je značajan gubitak kalcijuma i fosfora u zubnoj gleđi. Najnovije studije nemačkih istraživača sa Univerziteta Johannes Gutenberg (Majnc) pokazuju da belo vino zaista oštećuje naše zube. Međutim, ukoliko se vino pije uz istovremenu konzumaciju sira, negativan efekat se skoro potpuno neutrališe. Razlog tome jeste kalcijum u siru, koji delimično sprečava oštećenje zubne gleđi. Poreklo, godina berbe i koncentracija alkohola u belom vinu ne predstavljaju glavni uzrok oštećenja zuba. Ključnu ulogu imaju pH vrednost (stepen kiselosti) i dužina trajanja kontakta vina sa zubima. Belo vino sorte Rizling npr., najviše oštećuje zube i može izazvati dugoročne probleme. Nasuprot tome, crveno, poput Pinot Noir-a ne šteti u tolikoj meri. Najnovija istraživanja pokazuju da polifenoli u crvenom vinu štite od pojave paradentoze, gingivitisa i ispadanja zuba. U želji da spreče „farbanje“, mnogi odmah po ispijanju čašice vina posegnu za četkicom za zube. Međutim, to nikako nije rešenje problema. Naprotiv, to je najgora opcija! Pranje zuba preporučuje se 40-tak minuta po ispijanju. Da otklonimo dilemu! Potapanje zuba u čaši vina i pijuckanje jedne ili više čaša pa čak i belog vina, nikako ne mogu proizvesti isti efekat. Zato, budite umereni i ne odustajte od užitka! |