Silueta trudne žene koja u ruci drži precrtanu čašu pića? Da, to je oznaka koja se sve češće viđa na bocama vina. A, da li je vino i alkohol u bilo kom obliku potpuno zabranjen u trudnoći?
Francuska vlada godinama pokušava da sprovede nameru o „skrnavljenju” vina, uz argument da je drugi najčešći uzrok spontanih pobačaja upravo alkohol. Ali odluka o rigoroznoj zabrani u potpunoj je suprotnosti sa postojećim navikama većine Francuza. Upravo ta većina uverena je da vino (naročito francusko), nikako ne može imati štetne posledice po zdravlje, a slika na boci sigurno ih neće uplašiti, niti sprečiti u konzumiranju. U našim krajevima, u narodu vlada verovanje da žene u trudnoći treba da piju crveno vino kako bi poboljšale krvnu sliku. Da li to važi isključivo za crveno vino? Možda zbog boje koja asocira na boju krvi ili postoji drugi razlog? Istraživanje sprovedeno na 12 hiljada britanskih porodica, pokazalo je da deca čije su majke konzumirale alkohol tokom trudnoće, bolje savladavaju slova, brojeve, boje i oblike u odnosu na ostalu decu. Takođe, trogodišnji dečaci čije su majke za vreme trudnoće ponekad pile vino, manje su agresivni, a devojčice emotivno stabilnije. Na osnovu istog istaživanja, malo alkohola u trudnoći čini decu pametnijima. Istraživanja još uvek nisu identifikovala sigurnu količinu alkohola koja se može uneti tokom trudnoće i zbog toga se i ne može sa sigurnošću tvrditi da jedna ili više čaša pića ne mogu naškoditi fetusu. |