Branislav Anđelić

Branislav Anđelić

Procvetao pod stare dane kada je napustio investiciono bankarstvo, zasadio organski vinograd, podigao vinariju Plavinci i krenuo neutabanim stazama organskog vinara u Srbiji.

Pét Nat, originalan a prirodan

Evropska omladina već nekoliko godina ludi za Pét Nat penušavcima, a u poslednje vreme im se pridružuju i stariji uživaoci šampanjaca. Na našem su se tržištu tek prošle godine pojavili prvi ovakvi penušavci i to vinarija Bikicki i Plavinci, i namah izazvali oduševljenje kako kod mlađih vinopija, tako i u stručnoj vinskoj javnosti. Ali, šta je to Pét Nat?

Veliki test

U jednoj sceni kultnog dokumentarca „Somm“, koji prati višegodišnju pripremu kandidata za ispit za titulu Master Sommelier, kandidat ulazi u prostoriju gde ga za stolom čeka šest čaša vina koja mora da opiše u roku od 25 minuta: „Vino je bistro... suvo, punog tela... ušećereni limun... mnogo novog francuskog hrasta... cimet, kardamom, klinčići... srednja kiselost, visok alkohol, mnogo glicerola... vino je iz novog sveta, topla klima... SAD, Kalifornija, Sonoma oblast, Dolina ruske reke... šardone... 2008...“

Organska iskustva iz Nemačke

Nedavno je održan onlajn seminar o organskom vinogradarstvu. Predavači su bili sa legendarnog Gazenhajm instituta koji se još od 1872. godine bavi proučavanjem uzgoja vinove loze.

Da li za srpska organska vina ima mesta u svetu?

U situaciji kada se značajniji broj srpskih vinara opredelio za organsku sertifikaciju proizvodnje (Imperator, Plavinci, Mladen Vujić, McC, Francuska vinarija, Ivanović, Kovačević, Jović, Temet, Todorović, Vinarium, Izba Jovanović...) vreme je da se razmišlja i o plasmanu naših organskih vina u inostranstvu.

Organski Bordo

Bordo je izuzetno težak teroar za uzgoj grožđa. Klima je vlažna i napadi gljivičnih bolesti su veoma intenzivni. Svako malo ih pogodi grad. Povremeni posetilac bi pomislio da se vinogradi prskaju svaki dan.

Moja pravila vinskog turizma

U toku 2020. godine, dakle prve „korona godine“, organska vinarija Plavinci imala je 142 posete sa ukupno 458 gostiju. Ne računajući vino koje je kupljeno tom prilikom i ne računajući vina koja su naknadno kupovali neki od posetilaca koji su postali redovni kupci preko naše onlajn prodavnice, ostvaren je prihod od 4.500 evra. Utrošeno je 400 evra za hranu i vino poslužene na degustacijama i 768 evra na marketing kampanje preko društvenih mreža. Lepo, zar ne?

Pretplatite se na RSS feed