Posledice COVID-19 na berbu 2020
Berba 2020 je došla a svi vinari su puni vina. Da li će se to odraziti na proizvodnju vina, da li će doći do manjeg otkupa grožđa zbog nemogućnosti skladištenja?
- Objavljeno u Blog
Dr. sci. Saša Vujić autor je knjiga i radova iz oblasti marketinga, a bavi se i proizvodnjom vina u vinariji Fragaria.
Berba 2020 je došla a svi vinari su puni vina. Da li će se to odraziti na proizvodnju vina, da li će doći do manjeg otkupa grožđa zbog nemogućnosti skladištenja?
Da li ponekad zastanete u svakodnevnom hodu ili na putu do prodavnice, vinarije ili vinoteke i zapitate se: Kakav sam ja to zapravo kupac vina? Da li znam da prepoznam dobro i kvalitetno vino ili sam jednostavno pod uticajem promocije?
Šta nas motiviše kad biramo vino? Da li psihologija stoji iza potreba i ponašanja kupaca vina i šta ako bi vinari mogli predvideti ponašanje kupaca, da li bi u tom slučaju i na osnovu tih informacija mogli doneti bolje marketinške odluke?
Ljudi ne vole da im se prodaje, ali obožavaju kupovati. Ako kažem da sam iz Bosne, i da do prije nekoliko godina nisam ništa znala ni o vinu ni o vinskoj industriji ne bi bilo toliko iznenađujuće. Ali o sadnji čokota, podizanju vinograda, pravljenju kvalitetnog vina učim već godinama i nemam namjeru prestati.